İletişim

Sayfa güncellenecek olmakla birlikte, bu işin beklemesi olmaz diye düşünerek iletişim bilgilerimi, en azından mail adreslerini paylaşmak istedim.

Mail: guray [at] gurayyildirim.com.tr  /  yildirimgur [at] itu.edu.tr

Twitter: /gurayyildirim

Facebook: www.fb.com/gryyldrm (NOT: Facebook hesabı birkaç günlüğüne devre dışı, lütfen Twitter üzerinden iletişime geçiniz.)

 

 

  • ahmet uyanış

    merhaba güray abi videolarına devam et çünkü sitelerde başka anlaşılır kod anlatan birini bulamadım :D

  • hakan

    videoların devamı gelecekmi ? python lütfen gelsiiiiiiiiiiiin :D

    • Python için yakın zamanlarda İTÜGnu kulübü bünyesinde Gürayla daha ireli seviye bir kaç eğitim videoları hazırlamayı düşünüyoruz. Külüp sayfalarında ve bu sitede yayınlanacak.

      • Yasin GUZEL

        hocam ne aşamadasınız?

        • Gürayın bitirme projesi bitti. Bu yaz tatili için daha verimli eğitimler düşünüyoruz. Her zaman olduğu gibi ön planda python dili var.

  • Muharrem Gül

    merhabalar bana bu devrenin ccs c programı lazım yardımcı olursanız sevınırım acıl

  • Güldevrim Kılıçaslan

    Merhaba güray abi ben böyle bir maze yaptım fakat sadece bir yere çarpınca game over yazıyor birde score eklemek istiyorum bunları nasıl yapabilirim

    import pygame

    class Block(pygame.sprite.Sprite):

    def __init__(self,color,width,height):

    pygame.sprite.Sprite.__init__(self)

    self.image = pygame.Surface([width,height])

    self.image.fill(color)

    self.rect = self.image.get_rect()

    class Player(pygame.sprite.Sprite):

    speed_x = 0

    speed_y = 0

    last_position = ()

    def __init__(self,color,width,height):

    pygame.sprite.Sprite.__init__(self)

    self.image = pygame.Surface([width,height])

    self.image.fill((255,255,255))

    self.image.set_colorkey((255,255,255))

    pygame.draw.ellipse(self.image,color,[0,0,width,height])

    self.rect = self.image.get_rect()

    def update(self):

    self.last_position = (self.rect.x,self.rect.y)

    self.rect.x += self.speed_x

    self.rect.y += self.speed_y

    if self.rect.x > 620 or self.rect.x 460 or self.rect.y < 0:

    self.crash()

    def crash(self):

    self.rect.x = self.last_position[0]

    self.rect.y = self.last_position[1]

    def main():

    pygame.init()

    screen = pygame.display.set_mode([640,480])

    pygame.display.set_caption("Maze")

    done = False

    clock = pygame.time.Clock()

    font = pygame.font.Font(None,50)

    text = font.render('YOU WON!',True,(0,0,0))

    text2= font.render('Game Over',True,(0,0,0))

    v_lines = ((0,40,440),(95,15,65),(145,60,55),(85,130,35),(195,125,40))

    v_lines += ((160,180,130),(155,360,60),(220,360,110),(275,60,50))

    v_lines += ((205,205,70),(275,260,160),(345,220,155),(405,165,140))

    v_lines += ((275,255,165),(405,365,55),(475,125,150),(545,110,55))

    v_lines += ((545,380,85),(620,15,410),(540,215,90))

    h_lines = ((95,0,540),(145,45,85),(85,115,75),(85,165,125),(15,210,85))

    h_lines += ((15,265,85),(15,345,155),(75,420,95),(75,310,200),(275,420,145))

    h_lines += ((275,150,145),(360,305,260),(420,365,140),(205,205,155))

    h_lines += ((195,110,295),(15,465,590),(340,50,280),(490,165,70))

    player = Player((255,0,0),20,20)

    player.rect.x = 5

    player.rect.y = 5

    finish = Block((0,255,0),25,25)

    finish.rect.x = 615

    finish.rect.y = 455

    block_list = pygame.sprite.Group()

    all_sprites_list = pygame.sprite.Group()

    for i in v_lines:

    line = Block((0,114,187),15,i[2])

    line.rect.x = i[0]

    line.rect.y = i[1]

    block_list.add(line)

    all_sprites_list.add(line)

    for i in h_lines:

    line = Block((0,114,187),i[2],15)

    line.rect.x = i[0]

    line.rect.y = i[1]

    block_list.add(line)

    all_sprites_list.add(line)

    all_sprites_list.add(player)

    all_sprites_list.add(finish)

    game_over = False

    game_over1 = False

    while not done:

    for event in pygame.event.get(): # User did something

    if event.type == pygame.QUIT:

    done = True

    if event.type == pygame.KEYDOWN:

    if event.key == pygame.K_RIGHT:

    player.speed_x = 5

    if event.key == pygame.K_LEFT:

    player.speed_x = -5

    if event.key == pygame.K_DOWN:

    player.speed_y = 5

    if event.key == pygame.K_UP:

    player.speed_y = -5

    if event.type == pygame.KEYUP:

    if event.key == pygame.K_RIGHT:

    player.speed_x = 0

    if event.key == pygame.K_LEFT:

    player.speed_x = 0

    if event.key == pygame.K_DOWN:

    player.speed_y = 0

    if event.key == pygame.K_UP:

    player.speed_y = 0

    if not game_over:

    all_sprites_list.update()

    if pygame.sprite.collide_rect(player,line):

    game_over1 = True

    collide = False

    if pygame.sprite.collide_rect(player,finish):

    game_over = True

    collide = False

    for block in block_list:

    if pygame.sprite.collide_rect(player,block):

    collide = True

    if collide:

    player.crash()

    elif game_over:

    player.crash()

    elif game_over1:

    player.crash()

    screen.fill((255,255,255))

    all_sprites_list.draw(screen)

    if game_over1:

    pygame.draw.rect(screen,(255,255,0),[225,160,200,100])

    screen.blit(text2,[237,190])

    if game_over:

    pygame.draw.rect(screen,(255,255,0),[225,160,200,100])

    screen.blit(text,[237,190])

    # — Go ahead and update the screen with what we've drawn.

    pygame.display.flip()

    # — Limit to 20 frames per second

    clock.tick(20)

    # Close the window and quit.

    # If you forget this line, the program will 'hang'

    # on exit if running from IDLE.

    pygame.quit()

    if __name__ == '__main__':

    main()

    • kod anlaşılmaz, boşlukların görülmesi için pastebin ve ya ubuntu paste sitelerinden birine, ve ya github gist-e koysanız daha anlaşılır okumak ve test etmek mümkün olur. Python kodlar boşluklar olmadan kullanılmıyor.

  • Gorkem

    https://www.youtube.com/watch?v=iGQblhgeunA

    linkinde mevcut olan videonuzdaki programı exe haline dönüştürmek istiyorum, çok acil yardım edin.

  • Tazekaktus

    Hocam saygılar,

    python 2.7 vs 3.4 ?

    Sorusuna cevabınız nedir?

  • Ilgım

    Merhaba , Python 2 de kalibrasyon eğrisinin nasıl çalıştığı hakkında bir ödevimiz var yarısına kadar gelebildik fakat r^2 nin formülünü koda dökemiyoruz yardımcı olursanız sevinirim :)

  • Hakan Candan

    Merhaba Hocam,
    IoT kitabınızın 33. sayfasında import paho.mqtt.client as mqtt komutu var, yazınca bash:import:komut yok yazıyor kütüphaneyi import edemiyorum. Nasıl çözebiliriz yardımcı olur musunuz?

  • tuna topaloglu

    Yanlış hatırlıyorsam kusura bakmayın.. Oyun tasarımı üzerine tarafınızdan çevrilmiş bir referans kaynak olduğunu biliyorum pdf fortmatında nasıl ulaşabilirim?

Linux Sysadmin, DevOps, Docker Enthusiast